top of page
חיפוש
  • kerenlagzielmi

צילום הריון, צילומי ילדים ומשפחה - טיפים שימושיים לצילום מוצלח

עודכן: 13 באוק׳ 2020

רובנו אוהבים לצלם ובמקרים רבים, הצילום הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה, מהטיול, מהאירוע... ובכל זאת, לא תמיד התמונות שאנחנו מצלמים מצליחות להעביר את התחושה ואת החוויה של הפעילות המצולמת, ולפעמים הן פשוט לא טובות מספיק.

אז מה עושים ?? במשפט אחד - אל תביימו תמונות, הכירו את הפונקציות הנכונות במצלמה ושימו לב לרקע, אם אתם אוהבים לצלם אבל לא מרוצים מהתוצאה, קראו את רשימת הטיפים שהכנתי עבורכם לצילום מוצלח של הריון ילדים ומשפחה ולניצול נכון של המצלמה שלכם.

דבר ראשון, הכירו את המצלמה שלכם !

הדבר הבסיסי ביותר בכל צילום הוא להכיר היטב את המצלמה שברשותכם.

נתחיל עם כמה מושגי יסוד:

עינית: היא התקן במצלמה שמאפשר למצלם לראות את התמונה, באופן המדמה את התוצאה שתתקבל בצילום הסופי. במצלמות דיגיטליות רבות משמש מסך LCD בתור עינית.

מחשף: הכפתור המשחרר את סגר המצלמה ומבצע למעשה את פעולת הצילום.

פלאש: הוא התקן, בדרך כלל אלקטרוני, המשמש ליצירת הבזק תאורה קצר לצורך צילום.

מהירות תריס: (באנגלית: Shutter speed) או זמן חשיפה מייצגים את משך הזמן שבו החומר הצילומי (פילם או חיישן דיגיטלי) נחשפים לאור וכך משפיעים על חשיפת התמונה .תריס הוא אחד ההתקנים במצלמה שקובעים את כמות האור לחשיפה. מהירות התריס מתייחסת לקצב הפתיחה והסגירה של התריס בזמן הצילום.

צמצם: הוא מושג באופטיקה של צילום, המבטא את היחס בין אורך המוקד של עדשה לבין קוטר החור דרכו עובר האור בעדשה. קוטר החור נשלט על ידי  מעין תריס עגול בעדשה ,המורכב לרוב, ממספר עלעלים (בדרך כלל מ-3 ועד 20) המרכיבים מעגל. העלעלים מונחים זה על זה ויכולים להתקרב או להתרחק ממרכז המעגל וכך לשלוט על כמות האור הנכנס למצלמה.

השקיעו זמן בקריאת הוראות ההפעלה המצורפות למצלמה ותתחילו לצלם ולעשות ניסיונות תוף כדי משחק במהירות תריס, בצמצם וכן הלאה – כך תוכלו לראות את ההשפעה של השינוי של כל אחד מהפרמטרים. במצלמות דיגיטליות ההתנסות לא עולה כסף, וזה מה שכיף - אם התמונה התקבלה באיכות ירודה, קל מאוד למחוק אותה.

ועכשיו להמלצות איך לצלם נכון צילומי הריון, צילומי ילדים, צילומי משפחה או כל אירוע אחר :

1. אחזו את המצלמה היטב בזמן הצילום, שכן תנועה באותו רגע תגרום לעתים לקבלת תמונה מטושטשת. עמדו עמידה יציבה כשהזרועות צמודות לגוף, קחו נשימה וצלמו, או לחילופין הישענו בעצמכם על קיר או השעינו את המצלמה על חפץ יציב: קיר, מדף וכדומה.

2. אל תביימו תמונות. צילום ילדים בסביבה הטבעית שלהם, בלי לביים אותם ולהושיב אותם לבושים במיטב מחלצותיהם על הכסא...הצילום יהיה מעניין יותר ואותנטי יותר וכך תוכלו להנציח את חיי היום יום. בצילום ילדים ומשפחה נסו לצלם צילומי ילדים בחדרי הילדים, כשהם מוקפים בצעצועים, זוחלים מתוך המחבוא שמצאו בגן שעשועים או משחקים על הדשא בגינה.

3. חשבו על זווית הצילום: בצילומי ילדים חשוב לצלם בגובה הילד - נסו להתכופף כך שהצילום ייעשה בגובה העיניים של ילדכם, התוצאה שתתקבל תהיה טבעית יותר. בצילומי הריון לרוב מצלמים בגובה המצולמת או בזווית מעט גבוה, אבל, לפעמים צילום מזוויות אחרות - מלמעלה או מלטה – יכול להפתיע וליצור משהו חדש ומעניין יותר ...

4. הרקע רבותי: רגע לפני הקליק הסתכלו היטב סביבכם וסביב אובייקט הצילום. חפשו רקע נקי  בלי ערמות כביסה או בלגן במטבח, אלא אם אתם מעוניינים בכך... אם אינכם יכולים להזיז את ילדיכם מהמקום נסו לשנות את זווית הצילום.

5. שנו את זווית המצלמה, ונסו לצלם גם במאונך: צילום מאונך הוא דרך קלה יחסית לצמצם את הרקע המיותר ולהדגיש את הילד שבתמונה. יתרון נוסף לצילום במאונך הוא צילום גוף מלא מבלי לחתוך את הרגליים או הראש, אלא אם זהו חלק ממטרת הצילום.

7. אל תתמכרו לפלאש: פלאש ממש הורס ומשטיח את הצבעים בתמונה, מעבר לזה שהפעלת פלאש יכולה להבהיל ילדים קטנים או תינוקות, לסנוור אותם ולהסיח את דעתם מהפעילות שלהם. השתמשו בפלאש רק אם אין לכם ברירה אחרת.

8. נסו לצלם בלי למשוך את כל תשומת הלב אליכם – ב צילום הריון ילדים ומשפחה התמונות הטובות ביותר יצולמו כשהמצולמים כלל לא יהיה מודעים לנוכחות המצלמה בסביבתם, כך יצאו לכם תמונות טבעיות, אל תנסו לצלם אותם רק כשהם מחייכים....אז או שתהיו ממש שקטים ותנסו לתפוס את הרגע בלי שישימו לב אליכם או שתתרחקו ותוציאו את עדשת הזום. הדבר נכון בעיקר בצילומי ילדים, כך תוכלו לצלם אותם מרוכזים במשחק או מסתכלים הצידה או בשיחה עם מישהו מבני המשפחה, נסו לתפוס הבעות פנים נוספות במהלך המשחק. בצילומי הריון - תמונה טבעית, של הזוג מסתכל אחד על השנייה, בשיחה, ברגש של צחוק, מסתכלים על הבטן...ולא בהכרח מסתכלים למצלמה ומחייכים בכל התמונות.

9. קירבה לאובייקט: בצילומי הריון וילדים בפרט, אנחנו משתדלים למלא את הפריים באובייקט שלנו, אז או שתתקרבו אל אובייקט הצילום או שתשמשו בזום של המצלמה, ותבנו לכם פריים שבו יש מעט חלל מעל הראש של המצולם, ומעט חלל מהצדדים, והאובייקט ממלא את רוב הפריים.

10. צילומי הריון וצילומי ילדים ומשפחה בטבע: נסו להימנע מצילום תמונות בצהרי היום, בצהרים האור חזק ביותר, ויהיו צלליות חזקות על הפנים מתחת לאף ומתחת לעיניים. צילומי ילדים וצילומי הריון בטבע לרוב נצלם בשעת הזהב כשהאור מגיע מהצד בשעת השקיעה והאור רך ומחמיא והצלליות עדינות. היתרון בצילום הריון בטבע הוא התפאורה המהממת שיש לטבע להציע, להבדיל מתפאורת סטודיו שאפשרויות הגיוון בה מוגבלות, מעבר לכך שבצילומי הריון בטבע בדרך כלל מרגישים טבעיים יותר ומשוחררים והתוצאה טבעית יותר. צילומי ילדים בטבע גם הם מרגישים טבעיים יותר, התמונות משוחררות יותר ובפועל אפשר ליצור סט צילומים בו הילדים ממש ישחקו במשהו וכל הצילום עצמו יהיה טבעי ולא מבויים...אנחנו רק נבנה ונתכנן את הסט והילדים ייקחו את זה משם ויתחילו לשחק בטבעיות ואנחנו נהיה שם ונצלם...

11. הוסיפו אקססוריז: בצילומי ילדים תנו לילדכם להשתעשע עם הבובה האהובה עליהם, פרח, צדפים, צעיף, כובע, תחפושת או כל דבר שיוסיף עניין וצבע לתמונה. התוצאה תהיה מעולה, במיוחד כשהילדים משתמשים בחפצים הללו בצורה מפתיעה ומשעשעת, תסמכו עליהם :-)

12. צילומי ילדים בתנועה: כוונו את מהירות התריס למהירות גבוהה. בדומה לשימוש במבזק, מהירות תריס גבוהה מקפיאה לפרק זמן קצר מאוד של תנועה, התמונה שתתקבל צפויה להיות חדה, אך ייתכן שהתנועה עצמה לא תורגש בתמונה.

ואל תשכחו להכין אלבומי תמונות עם התמונות בוק צילומי הריון, אלבום צילומים משפחתיים, הגדלות על קנבס לקיר, תמונה מצילומי ההיריון ממוסגרת על המדף...משהו מוחשי שיישאר למזכרת, ולא רק קובץ דיגיטאלי על המחשב, הילדים שלכם יודו לכם בעוד כמה שנים:-)



4 צפיות0 תגובות
bottom of page