top of page
חיפוש
  • kerenlagzielmi

צילום היריון - עשרה טיפים שיעזרו לך לעשות זאת בעצמך

עודכן: 13 באוק׳ 2020


רוצה להצטלם צילומי הריון אבל לעשות זאת בעצמך? זה אפשרי! עשרה טיפים שיעזרו לך לעשות זאת בעצמך על הצד הטוב ביותר.

שלב ראשון - התזמון

הזמן המתאים ביותר לצילומי הריון הוא בין שבוע 28 לשבוע 35 – זה הזמן האידיאלי אצל רוב הנשים – כשהבטן כבר גדולה אבל לא גדולה מידי, לפני שהבטן יורדת למטה ולפני שמתחילות בצקות רציניות. בקיצור - לפני חודש תשיעי שהוא קשה יותר מיתר חודשי ההיריון ותהיי עייפה יותר ומסורבלת יותר.

שלב שני - בחירת לוקיישן - בבית או בחוץ?

בבית - בחרי פינה בבית שיש בה כמה שפחות אביזרים ברקע, בלי ערמות של כביסה ובלגן ביתי על מנת שהרקע יהיה כמה שיותר נקי. בחוץ - בחרי לוקיישן עם נוף שאת אוהבת – זה יכול להיות בשפת הים, ביער בשדה או אפילו נוף אורבאני מדליק.

שלב שלישי - בחרי צלם

בחרי בצלם או צלמת לביצוע המשימה - בן זוג, חברה, אח או אחות או כל מכר אחר שיש לו קצת נגיעה לצילום ויחד עם זאת שתרגישי איתו בנוח לעשות פוזות משוחררות וטבעיות מול המצלמה ולהחליף בגדים ואביזרים בנוכחותו... מישהו שיש לך איתו כימיה טובה, שנוח לך איתו ושתרגישי איתו טבעית ומשוחררת.

שלב רביעי - "הכיני את גופך"

סדרי את השיער בצורה שאת אוהבת (פן או מראה טבעי), סדרי ציפורניים בידיים וברגליים והיפטרי משיער מיותר... :-)

שלב חמישי - הכיני אקססוריז

אם יש לך בדים רכים ונשפכים תוכלי לשחק איתם על הגוף בכל מיני צורות וקשירות, אם אין לך בדים בחרי כמה שמלות, חצאיות וסטרפלסים, איתם תוכלי לשלב שרשראות, צמידים או כל אביזר אחר שאת אוהבת.

שלב שישי - איפור

התאפרי באיפור רך ועדין, איפור טבעי מתקן – שמסתיר פגמים בעור הפנים, מייק אפ למראה פנים אחיד וחלק, הבליטי מעט את העיניים בצללית בהירה, עיפרון ומסקרה להדגשת העיניים, סומק וליפ גלוס או אודם שאת אוהבת.

שלב שביעי - תאורה

בצילומי פנים העדיפי אור טבעי על פני שימוש בפלאש – אור רך שמגיע מהחלון או מקום שטוף אור עד כמה שניתן.

בצילומי חוץ- צילומים בחוץ יפתרו לך את ההתמודדות עם תאורה מלאכותית, אבל – על מנת להימנע מצל נוקשה על הפנים בזמן הצילומים רצוי לבצע את הצילומים בשעות הבוקר המוקדמות או לקראת השקיעה.

שלב שמיני- תפעול המצלמה

רצוי לצלם ללא פלאש – לשם כך המקום צריך להיות ממש מואר... או לדאוג להחזרה של אור על ידי שימוש ברפלקטור (אפילו קלקר לבן יכול להחזיר אור רך באופן מעולה), להעלות את הרגישות (אסא) של המצלמה, ואם יש אפשרות, לשלוט בצמצמים ומהירות אז לתת עדיפות לצמצם פתוח על מנת שהרקע יצא קצת מטושטש והאובייקט – את – תצאי חדה.

שלב תשיעי - זוויות צילום

זווית צילום נכונה יכולה לעשות את ההבדל בין תמונה מחמיאה לתמונה מבאסת... בצילומי הריון כמו בצילומי אופנה מצלמים בד"כ בגובה המצולם או מעט יותר גבוה ממנו בזוית קלה מלמעלה. (צילום מגובה רב מדי מעוות את הפרופורציות – מקטין ומגמד. צילום מגובה נמוך מדי משמין ומרחיב, אלא אם כן מתכוונים מראש ליצור אשליה של בטן גדולה מאד...)

בד"כ מצלמים מהבטן ומעלה ואפשר לצלם גם תמונות של גוף מלא.

שלב עשירי – פוזות

עשי עבודת אינטרנט מקדימה כדי לקבל קצת רעיונות לגבי פוזות אפשריות לצילומי הריון, ובקשי ממי שמצלם אותך שיעבור גם הוא על סוגי עמידות ופוזות לצילומי הריון על מנת שיוכל לכוון ולהנחות אותך. בצילומים חשוב מאוד, מעבר לעניין התאורה והתפאורה, שהתמונות יהיו כמה שיותר מתאימות לך מבחינת מבנה הגוף שלך. צריך לדעת להסתיר אזורים בגוף שאת פחות אוהבת או לטשטש השמנה באזורים מסוימים בגוף, ולהבליט אזורים אחרים בגוף, וכל זאת ניתן לעשות על ידי הנחייה ופוזות מתאימות.

נסי להתחבר לעצמך ולהיריון שלך ולעמוד בצורה טבעית עד כמה שניתן בצילומים שהם קצת מבוימים, נסי להתנתק מהמצלמה ולחשוב על ההריון שלך ועל הבייבי שבדרך ולעשות פוזות רכות, עדינות ונשיות, להזיז את הידיים על הבטן כל פעם למקום אחר ולנוע באיטיות וטבעיות תוך כדי הצילומים. הכנסי לראות דוגמאות ל צילומי הריון ועוד גלריות שיכולות לעניין אותך :-)

שיהיה בהצלחה!! שלך,

קרן לגזיאל מיכאלי.


bottom of page